Uitgaan in Shanghai! - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu Uitgaan in Shanghai! - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu

Uitgaan in Shanghai!

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

09 Februari 2012 | China, Shanghai

Hi hi :)

Gisteravond zijn Caspar en ik naar de Wal-Mart gegaan in de Wanda Plaza hier. Het is echt supergroot en je kunt er alles kopen! We hebben de elektrische dekens gekocht, schoonmaak spullen, nieuwe lakens en een pannetje voor thee en noodles thuis te maken. Ohhh wat was het een groot verschil om 's nachts een elektrische deken en fleecedeken te hebben. Ik had het heerlijk warm.

Nadat wij hadden geshopt in de Wal-Mart zijn we snel een hap gaan eten in een Chinees restaurantje. Daar hebben we noodles gegeten met vlees, paksoi en ei. Wel lekker hoor, maar lastig eten met stokjes! Je eet bijna alles hier met stokjes en daar moet ik even aan wennen haha. Ik ben nog geen pro. De enige keer wanneer ik in Nederland met stokjes eet is in Sumo :p of wanneer mijn moeder gaw tieuw maakt hmmmm DAT mis ik :( had ik de laatste keer toch maar gegeten.

Goed.. na het eten meteen snel door gelopen naar huis om snel om te kleden, want we gingen met Ling Chen mee naar Xintiandi. Daar is een club genaamd Brown Sugar en er was een jazz live band. Echt geweldig was dat. Goede entertainment en het was ladies night! Gratis champagne!

Na Brown Sugar zijn we door gegaan naar de club Richbaby. Daar hadden ze goede house muziek en hebben we met z'n allen erg gezellig gedanst. Er waren veel Chinezen die status willen uitstralen. Dat was hilarisch! Er kwam een Chinees op mij af en begon ineens zoveel Chinees te praten. Vervolgens trok hij zijn portemonnee uit zijn zak en liet zijn dollars zien :s. Ik dacht zal ik hem eens mijn euro's laten zien :p hahah maar die had ik helaas niet bij mij. Hij wilde dus laten zien dat hij geld had. Erg opmerkelijk was dat haha. Ze zijn hier heel anders met het uitgaan dan in Nederland. Je betaalt overal bijna geen entree en ook niet voor de garderobe! Alleen voor je drankje. Hoewel de drankjes op sommige plekken omgerekend ook wel 6 euro kunnen kosten.

Het was gisteravond heel leuk, want Shelly en Bibi waren ook eindelijk in Shanghai aangekomen en zijn diezelfde avond ook mee uit geweest. Bibi met haar blonde haren trok veel aandacht van de Chinese jongens! Ze waren bijna aan het vechten voor haar. Heel grappig om te zien.

Ik heb weer een aantal foto's gemaakt en zal ze hierbij uploaden zodat jullie ze kunnen zien.

Ik ben erg blij dat Skype het goed doet en dat ik regelmatig iedereen kan spreken. Dat maakt het gemis ook wat minder.

Nu is het hier 7 uur in de avond en bij jullie daar 12 uur 's middags. Caspar en ik gaan nu even een stukje lopen en wat lekkers eten. Begin nu toch wel trek te krijgen! En hopelijk kan ik vanavond wat eerder in slaap vallen zodat ik morgen eerder wakker wordt, want uitgaan met een jetlag is niet zo fijn :p hahah. Ik word steeds rond een uur of 2 's middags wakker. Vandaag was dat niet zo erg, omdat Caspar en ik hebben schoongemaakt hier thuis op ons gemak. Het scheelt heel erg. Ik heb de hele vloer gedaan en Caspar de keuken en de raampjes. Het glimt weer!

Nou ik ga er nu vandoor! Tot de volgende blog!

  • 09 Februari 2012 - 12:34

    Papa:

    beste lieve da.dus het uitgaansleven heb je ontdekt ,en zo te vernemen bevalt het je goed,en dat doet mij ook goed hoor da.deze reisverslagen van je plaats ik in een aparte map dan is het makkelijker na te lezen als dat ik ze in het postvak laat staan .een beetje chinees krijg de soep nog wel weg met stokkies da .de foto s zijn weer prachtig is dat een nieuwe chinese vriendin van je op de laatste foto .dus als ik het goed begrijp is dit gebeuren allemaal in shanghaicity .veel liefs en de groeten van je vader.

  • 09 Februari 2012 - 14:33

    Alida Van Der Ven:

    Hay papa,

    Ja het was erg leuk gisteren met z'n allen! Nee, dat meisje is van mijn klas uit Rotterdam. Ze waren gisteren aangekomen en wonen ongeveer een half uurtje als het goed is van ons vandaan.

    Alles is met stokjes hahaha en vandaag bij het eten kregen wij ineens vorken, omdat ze zagen dat wij zaten te rotzooien met stokjes. Toch hebben we de vorken niet gebruikt! We moeten het ooit een keer leren.

    Dit is allemaal in de buurt van Shanghai Times Square.. het centrum van Shanghai. Want wij wonen in het Yangpu disctrict. Dat is 20/30 minuten er vandaan.

    Hoe gaat het met jou pa?

    Groetjes,

    Da

  • 09 Februari 2012 - 14:44

    Rena.:

    hallo da hoe gaat het met you leuk dat je dit heb dick heeft het laten zien koop maar jurkjes die ik over kan nemen je weet wel da rob en luna vinden dit ook leuk ik zal wel veel berichten bij je achter laten gr rena xxx

  • 09 Februari 2012 - 15:33

    Bibi:

    Ik schrok even toen ik zag dat je foto's bij je blog had staan!

    ik vond het super leuk om je gisteren te zien, hoop dat we vaker gezamelijk uit kunnen gaan.

    Gr. Bibi

  • 09 Februari 2012 - 16:35

    Corine:

    Leuk Da, dat je ons zo op de hoogte houdt dat is fijn! Gelukkig heb je een elektrische deken gekocht, lijkt me niets zo koud 's nachts! ;) Je zult vast nog een hoop hele bizarre maar ook leuke dingen mee gaan maken. Heel veel plezier lieve schat.

  • 09 Februari 2012 - 19:38

    Monique En Cees:

    zo te lezen heb je het wel erg naar je zin het is erg leuk om te lezen hoe je het daar heb en heb het vanavond aan faith voorgelezen en toen ik klaar was zij ze was dat alles dus die zit met smart te wachten op het volgende verhaal heel veel plezier daar en de groeten van ons allemaal

  • 09 Februari 2012 - 21:41

    Hensley:

    Hoi Alida,
    Leuk je gisteren gesproken te hebben en ben blij dat je Shanghai als positief ervaart. Was je vergeten te vertellen. Bij de 24 uurige winkel dat 7/11 heet kun je heel goedkoop eten kopen. Rijs, met groenten, kip/vlees/vis betaal je max. 15 Rmb (is allemaal vers klaargemaakt)
    Standaard een bak rijs dan mag je twee maaltijden kiezen.

    Vanmiddag ga ik even een pakje halen..hehehehe spreek je gauw en geniet van je tijd in China.
    Groetjes uit Tianjin

  • 10 Februari 2012 - 14:59

    Sharon:

    Trok die zn portomonnee open... echt geen klasse... Je moet opletten op de autos die voor de clubs stoppen/langsrijden. Alleen maar dure wagens :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis naar Shanghai

Hi hi (^_^),

Begin februari zal ik vertrekken naar Shanghai om 5 maanden te gaan studeren op de meest prestigieuze universiteit van Shanghai genaamd Fudan. Ik zal verblijven in de Tohee International Student Village samen met mijn klasgenoot Caspar. Wij hebben een erg leuk en interessant studieprogramma ontvangen en gaan erg veel doen en zien. Daarnaast zal ik ook 1 dag in de week stage lopen bij een Chinees of Internationaal bedrijf. Spannend!

Na afloop van mijn studie zal ik gaan reizen in China. Ik weet nog niet wat de planning gaat worden, maar het lijkt mij de moeite waard om ook Tianjin en Beijing te bezoeken. Vooral de Chinese Muur is niet te missen!

Ik heb onlangs op 28 februari een afscheidsfeest gegeven waar iedereen wat moois in mijn plakboek heeft geschreven. Dit zal ik koesteren en meenemen tijdens mijn reis. Ik zal iedereen heel erg missen en het afscheid is nooit makkelijk, maar wat zal ik een levenservaring rijker zijn zodra dit allemaal voorbij vliegt.

Ik hoop dat jullie veel van mijn blogs zullen volgen en natuurlijk berichtjes achterlaten! Dat lijkt mij leuk en om de communicatie goed in tact te houden is altijd belangrijk.

Hiernaast heb ik ook een eigen website: www.follow-alida.com. Alleen heb ik na veel uitleg nog steeds niet onthouden hoe ik alles zo mooi kan maken en hoe alles werkt. Vandaar dat ik voor alle zekerheid ook een dagboek bij houd op waarbenjij.nu zoals vele reizigers!

Wens mij veel geluk en ik zal jullie gauw weer zien! Ik zal zoveel mogelijk reisverhalen en foto's plaatsen als ik kan en daarbij lijkt het mij erg leuk als er op wordt gereageerd!

Keep in touch!

Liefs,

Alida

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Beijing :)

05 Juni 2012

Next update!

10 Mei 2012

Long time no seeee!

20 Maart 2012

Op stage!

13 Maart 2012

Ben er weer!!
Alida

Actief sinds 03 Feb. 2012
Verslag gelezen: 3270
Totaal aantal bezoekers 32911

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis naar Shanghai

Landen bezocht: