Shanghai Ocean Aquarium & School - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu Shanghai Ocean Aquarium & School - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu

Shanghai Ocean Aquarium & School

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

30 November -0001 | China, Shanghai

Lieve vrienden en familie,

Vandaag ben ik naar het Shanghai Ocean Aquarium geweest. Ik vond het echt heeel erg leuk!

Het oceanium lag vlak naast de Oriental Pearl Tower (TV Tower met die roze bollen). Eenmaal binnen gekomen begon de reis door de 155 meter lange onderwatertunnels met zoveel verschillende vissen, haaien en aparte waterdieren uit heel de wereld. Ik heb hele grote sidderalen gezien. Best enge vissen. Ook heb ik veel waterdieren gezien die erg lekker zijn :p (om te eten hahaha).

Het zag er van binnen erg mooi uit en ik heb ontzettend veel foto's kunnen maken van alles. Het was niet druk en fijner om rustig rond te kijken. De entree was wel duur vergeleken andere attracties, namelijk 160 yuan, maar het was het zeker waard. Na afloop kwam je uit in een souvenir winkel. Daar heb ik zo een leuke panda kussen gekocht. Shelly had ook dezelfde gekocht. We waren er helemaal verliefd op! Het ligt nog lekker ook haha.

-------------------------------------------

De volgende dag had ik weer school. Alleen maar Chinees trouwens. We hadden wat huiswerk om te maken en dat heb ik gedaan. In de les werd je al meteen overhoord en het is echt effectief. Iedereen krijgt om de beurt de kans om te reageren of antwoorden op haar vragen. Natuurlijk is alles in het Chinees. Ze legt het enorm goed uit en is heel lief voor ons. Ze is nog maar 25 jaar, maar heel erg goed in het les geven. Ze heeft speciaal voor mij een Chinese naam verzonnen: An Hui Na. Je spreekt het uit als An Gwei Na. Het heeft een hele mooie betekent en ik ben er superblij mee. In de les noemt ze mij ook alleen bij mijn Chinese naam haha. Best grappig. De betekenissen health, peace, wisdom, prosperity en beauty komen erin voor. Ze doet erg haar best voor ons en ik merk dat ik steeds meer vooruit ga in de les.. al zijn het maar 2 lessen geweest.

Wel is het af en toe ook spelenderwijs Chinees leren. Vandaag deden we een spelletje waarbij je in het Chinees moest tellen tot 100. Je mag geen 7 noemen en ook niet de cijfers waar de 7 in voorkomt als je het keer een ander getal doet. Dat was even rekenen. Wanneer je het verkeerd zei moest je of zingen of dansen. Ja, rekenen is natuurlijk mijn sterkste punt. Dus ik mocht mooi gaan dansen EN zingen hahah. Daar stond ik dan voor de klas mijn samba te dansen en 'In Holland staat een huis' te zingen. Ik heb zo gelachen om de Duitse student. Hij moest ook zingen, maar hij zong maar wat geks in het Duits. Dat hij het een raar spel vond en maar wat moest dingen, maar hij weet niet wat. Hahah en uiteindelijk vroeg de docente wat de titel was. Hij zei: 'Keine Ahnung'. Nou Caspar en ik lagen in een scheur. Wat een gekke Chinees uit Duitsland is het ook.

Na school ben ik naar Shelly geweest waar Jatsing, Michael en Bibi ook waren. We zijn even langs SIFT geweest (de school waar Jatsing, Shelly en Michael heen gaan) om te kijken wanneer de school eindelijk begint voor hun, want dat duurt wel erg lang. Vergeleken Fudan waar ik heen ga is het erg ongeregeld en onduidelijk. Na afloop zijn we naar het appartementje gegaan waar Jatsing verblijft. Wat was dat luxe zeg vergeleken onze appartementen. Hij boft maar dat hij bij een kennis mag intrekken die bijna al de tijd op zakenreis is. Het appartement is op de 13e verdieping en er wonen alleen wat rijkere mensen. Het zit vlak naast een winkelcentrum en de metro. Dat wordt een slaapfeestje met iedereen! Ik was erg blij om Jatsing te zien en wat leuks te doen. Het was gezellig.

Nu ben ik thuis alleen, want Caspar is uit gegaan met 3 anderen. Ik kan dat echt niet :( morgen heb ik een volle dag en dan ben ik echt niet uitgerust. Morgenavond ben ik uitgenodigd om naar een karaokebar te gaan met andere studenten van een ander programma, maar die ik heb leren kennen in de lobby. Wel leuk.. alleen mijn stem is nog niet herstelt. We zien wel of ik ga. Vrijdag ben ik wel lekker vrij en heb ik Shelly, Kashiang en Bibi uitgenodigd om bij mij thuis te komen eten. Wat ik ga koken.. nog geen idee.

Momenteel heb ik weinig zin om weg te gaan vanwege mijn verkoudheid, zere keel en mijn stem. Het regent namelijk heel de dag door tot aan zondag. Daarbij kan er nog wel eens een frisse wind staan en daar zijn al veel studenten verkouden door geworden.

Het is hier natuurlijk 7 uur later en bij mij al 1 maart. Dus hierbij.. Mama gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een hele fijne dag samen met Angely, Dick en mogelijk nog de visite. Ik vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar ik denk elke seconde aan je. Ik zal hier in Shanghai je verjaardag wel vieren en sushi eten :p hahah nee geintje. Die bewaren we wel voor in Nederland. Ik heb een kleine verrassing voor je geregeld vanuit Shanghai, maar dat merk je vanzelf wel. Ik hoop dat je het leuk vind. Dat zal ik vast wel horen. Ik denk dat Angely ook een erg mooie tekening op school heeft gemaakt voor je en dat ze voor je zal zingen, want dat kan ze zo mooi. Ik mis jullie allemaal. Geniet ervan en hopelijk spreek ik je op skype. Ik zal rond 6 uur in de avond klaar zijn en dan is het bij jullie 11 uur 's ochtends. Ik hoop je dan te spreken, want ik heb je al 2 dagen niet op Skype gezien :(. Waar zijn jullie nou?

Komt goed. Ik spreek jullie sowieso wel. In ieder geval.. ik ga nu lekker slapen. Het is alweer kwart over 12. Morgen drukke dag..

Veeeel liefs,

Da

  • 12 Maart 2012 - 05:58

    Bibi:

    Briljant hoe Alida bij elke vis in het Aquarium riep 'Dat is lekker, die kan je eten !"
    Xx Bibi

  • 12 Maart 2012 - 16:42

    Alida:

    Haha ja helemaal gelijk Bibi! Ik vond het superleuk daar. :p xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis naar Shanghai

Hi hi (^_^),

Begin februari zal ik vertrekken naar Shanghai om 5 maanden te gaan studeren op de meest prestigieuze universiteit van Shanghai genaamd Fudan. Ik zal verblijven in de Tohee International Student Village samen met mijn klasgenoot Caspar. Wij hebben een erg leuk en interessant studieprogramma ontvangen en gaan erg veel doen en zien. Daarnaast zal ik ook 1 dag in de week stage lopen bij een Chinees of Internationaal bedrijf. Spannend!

Na afloop van mijn studie zal ik gaan reizen in China. Ik weet nog niet wat de planning gaat worden, maar het lijkt mij de moeite waard om ook Tianjin en Beijing te bezoeken. Vooral de Chinese Muur is niet te missen!

Ik heb onlangs op 28 februari een afscheidsfeest gegeven waar iedereen wat moois in mijn plakboek heeft geschreven. Dit zal ik koesteren en meenemen tijdens mijn reis. Ik zal iedereen heel erg missen en het afscheid is nooit makkelijk, maar wat zal ik een levenservaring rijker zijn zodra dit allemaal voorbij vliegt.

Ik hoop dat jullie veel van mijn blogs zullen volgen en natuurlijk berichtjes achterlaten! Dat lijkt mij leuk en om de communicatie goed in tact te houden is altijd belangrijk.

Hiernaast heb ik ook een eigen website: www.follow-alida.com. Alleen heb ik na veel uitleg nog steeds niet onthouden hoe ik alles zo mooi kan maken en hoe alles werkt. Vandaar dat ik voor alle zekerheid ook een dagboek bij houd op waarbenjij.nu zoals vele reizigers!

Wens mij veel geluk en ik zal jullie gauw weer zien! Ik zal zoveel mogelijk reisverhalen en foto's plaatsen als ik kan en daarbij lijkt het mij erg leuk als er op wordt gereageerd!

Keep in touch!

Liefs,

Alida

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Beijing :)

05 Juni 2012

Next update!

10 Mei 2012

Long time no seeee!

20 Maart 2012

Op stage!

13 Maart 2012

Ben er weer!!
Alida

Actief sinds 03 Feb. 2012
Verslag gelezen: 951
Totaal aantal bezoekers 33015

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis naar Shanghai

Landen bezocht: