Beijing :) - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu Beijing :) - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu

Beijing :)

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

21 Juni 2012 | China, Shanghai

Lieve allemaal,

Allereerst, papa gefeliciteerd vandaag met je verjaardag!

Op 31 mei tot 4 juni ben ik naar Beijing vertrokken om vakantie te hebben en rond te reizen. Dat was super leuk!

Op donderdagnacht kwamen Shelly en ik aan.. erg vermoeid natuurlijk. We verbleven in een hotel en sliepen pas rond een uur of 3 's nachts. De volgende dag had ik afgesproken om de trein te pakken naar Tianjin waar ik met Hensley Oosterwolde en zijn vrouw Ying had afgesproken. De treinreis duurde maar een half uur en ging bijna 300 km per uur! De trein die ik had was veel schoner en moderner dan de Nederlandse. Je voelt je bijna zweven over de rails.. zo weinig geluid maakt het. Eenmaal aangekomen in Tianjin, verbaasden wij ons dat het zo modern eruit zag! Het leek heel erg op Europa en het is zelfs nog moderner dan Shanghai! Het is er ook best schoner naar mijn mening. We hadden de hele dag gezellig met Hensley en zijn vrouw door de Italian Style Town gelopen en nog een aantal andere plekken. We hebben dit afgesloten met een etentje in een leuk 'Lovers' restaurant. Daar is alles heel romantisch ingedeeld en veel hartjes te zien. De gerechten die je ook krijgt zijn dan ook om te delen met je geliefde haha. Heel erg leuk concept.

De volgende dag werd een erg vermoeiende en lange dag! We zijn 's ochtends vroeg naar de lange muur gegaan. Dit was erg indrukwekkend en dit was zeker iets wat ik al heeel erg lang graag wilde doen: de muur beklimmen. :) Nou goed, eindelijkkkk had ik het gedaan en het voelde goed! Eenmaal daar aangekomen loop je langs heel veel kraampjes omhoog naar de ingang van de muur. Wij hadden daar de kabelbaan gepakt om omhoog te komen en vanuit daar zijn we begonnen om op de muur te lopen.. DAT WAS ECHT LEUK :) Best wel oppassen geblazen, want de stenen liggen niet altijd recht en sommige delen van de muur kunnen best stijl naar beneden of naar boven lopen. Die dag was het ook best wel warm. De terug weg hebben we ook de kabelbaan naar beneden gepakt en ik merkte dat mijn benen aan het trillen waren van het lopen op de muur. Best een inspanning na een tijd niet getraind te hebben! Na afloop van de dag hebben we Beijing Roasted Duck gegeten. Dit was wel lekker.

De dag erna zijn we in een bootje gaan varen op een groot meer en hebben we lekker gerelaxed. Na het varen wilden we naar de Forbidden City gaan, maar helaas stortregende het en was er zelfs hagel. We besloten gewoon terug te gaan naar het hotel om uit te rusten en 's avonds naar het centrum van Beijing te gaan dan. We hadden heeeel lekker gegeten bij Sizzler (steak house met onbeperkt salade). Dat was zo lekker! We hebben er zeker 2,5 uur gezeten haha en 9 bordjes leeg gegeten. Schandalig he :p.

De volgende dag hebben we onszelf uitgecheckt en zijn we richting de stad weer gegaan waar we met Moona, Yinfan, Mike en Johan hadden afgesproken. We hebben daar door het Chinese straatje gelopen en we zagen allerlei aparte snacks, zoals: zeesterren, schorpioenen, duizendpoten, vogelspinnen, larven etc. Ik werd toch wel nieuwsgierig en uiteindelijk hebben we een grote zwarte schorpioen gegeten haha. Die was best vies ja. Behalve de pootjes.. die waren lekker krokant hahah. Gatver.. als ik eraan terug denk was het best misselijkmakend. Vooral de inhoud van de schorpioen en de harde pantser die amper door te bijten was! Ach ja, je leeft maar 1 keer. Verder zijn we nog naar de fake market gegaan van Beijing en hebben we op straat nog wat meer gesnackt en gedronken! Het was supergezellig en Moona, Yinfan, Mike en Johan waren hele goede gastheren en gastvrouw. Yinfan en Moona hebben ons nog helemaaaal naar het vliegveld gebracht. Dat was echt heel lief en nog uitgezwaaid tot we door de controle moesten.

Beijing was echt superleuk!! Groter, maar iets viezer en minder modern dan Shanghai. Toch vond ik de mensen daar wat vriendelijker dan in Shanghai en de groep van Beijing is ook tof!

xx Alida


  • 21 Juni 2012 - 09:11

    Cheryl G.:

    O bofferd! Ik word jaloers van je verhalen. Leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Ben benieuwd wanneer je terugkomt. Kom je z.s.m. langs voor een studieplanningsgesprek wanneer je weer terug bent? Groet,

  • 22 Juni 2012 - 19:04

    Corine:

    Leukk leukk om te lezen lieverd! Tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis naar Shanghai

Hi hi (^_^),

Begin februari zal ik vertrekken naar Shanghai om 5 maanden te gaan studeren op de meest prestigieuze universiteit van Shanghai genaamd Fudan. Ik zal verblijven in de Tohee International Student Village samen met mijn klasgenoot Caspar. Wij hebben een erg leuk en interessant studieprogramma ontvangen en gaan erg veel doen en zien. Daarnaast zal ik ook 1 dag in de week stage lopen bij een Chinees of Internationaal bedrijf. Spannend!

Na afloop van mijn studie zal ik gaan reizen in China. Ik weet nog niet wat de planning gaat worden, maar het lijkt mij de moeite waard om ook Tianjin en Beijing te bezoeken. Vooral de Chinese Muur is niet te missen!

Ik heb onlangs op 28 februari een afscheidsfeest gegeven waar iedereen wat moois in mijn plakboek heeft geschreven. Dit zal ik koesteren en meenemen tijdens mijn reis. Ik zal iedereen heel erg missen en het afscheid is nooit makkelijk, maar wat zal ik een levenservaring rijker zijn zodra dit allemaal voorbij vliegt.

Ik hoop dat jullie veel van mijn blogs zullen volgen en natuurlijk berichtjes achterlaten! Dat lijkt mij leuk en om de communicatie goed in tact te houden is altijd belangrijk.

Hiernaast heb ik ook een eigen website: www.follow-alida.com. Alleen heb ik na veel uitleg nog steeds niet onthouden hoe ik alles zo mooi kan maken en hoe alles werkt. Vandaar dat ik voor alle zekerheid ook een dagboek bij houd op waarbenjij.nu zoals vele reizigers!

Wens mij veel geluk en ik zal jullie gauw weer zien! Ik zal zoveel mogelijk reisverhalen en foto's plaatsen als ik kan en daarbij lijkt het mij erg leuk als er op wordt gereageerd!

Keep in touch!

Liefs,

Alida

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Beijing :)

05 Juni 2012

Next update!

10 Mei 2012

Long time no seeee!

20 Maart 2012

Op stage!

13 Maart 2012

Ben er weer!!
Alida

Actief sinds 03 Feb. 2012
Verslag gelezen: 5895
Totaal aantal bezoekers 32977

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis naar Shanghai

Landen bezocht: