Next update! - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu Next update! - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu

Next update!

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

05 Juni 2012 | China, Shanghai

Lieve iedereen,

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie!
Weer heb ik een hoop in te halen en te vertellen. Dus ik zal maar snel beginnen :)

Na de laatste blog beloofde ik een aantal foto's te plaatsen van de fotoshoot (zie hieronder) en mijn lieve kleine zus die me na doet!

Week 12 (7 mei - 13 mei)
In deze week had ik een trip met school naar Hangzhou (dat is ong. 2 / 3 uur met de bus vanaf Shanghai). Het begon 's ochtends al chaotisch.. 7 uur was de verzameltijd, maar uiteindelijk vertrokken we net voor half 9, omdat er studenten te laat kwamen. :( Dat betekende dat het schema ook niet haalbaar meer was en veel aangepast werd helaas pindakaas. Toch vond ik Hangzhou erg mooi. De West Lake, de parken en de omgeving is heel groen. Jammer dat de tijd tekort was om er meer te zien. Ik vond het jammer dat we door de chaotische organisatie weinig hebben kunnen zien en veel moesten haasten. Ach, misschien dat ik later nog een trein pak om terug te gaan in een weekend tijd. Wie weet :) We hebben wel de grote bekende campus/bedrijf Alibaba.com bezocht. Dat was super! Er werken daar meer dan 9000 werknemers en ze zijn nog steeds aan het uitbreiden! Ook heb ik Taiji in de bergen gedaan met de oude Chinese mannen haha.

Nadat ik terug kwam van Hangzhou had ik afgesproken om zondag met z'n allen te komen koken bij mij thuis en te eten. Dat was super gezellig! Ling Chen, Kahshiang, Shelly, Amy kwamen bij mij thuis. We hadden echte Hollandse erwtensoep gemaakt met uit Nederland meegebrachte spliterwten en UNOX rookworst!! Ik heb zo genoten! Daarnaast hadden we nog stokbrood gehaald met kaas etc. en Amy (Koreaanse Master student op Fudan) bracht een watermeloen mee. Het was erg lekker allemaal! En zelfs Amy vond het Nederlandse eten wel lekker haha.

Week 13 (14 mei - 20 mei)
De dinsdag had ik een meeting op kantoor over mijn research rapport en mijn aankomende presentatie over oude kaas uiteindelijk. Hij vond het interessant om meer te weten over oude kaas om het misschien te importeren. Daarna ben ik naar Tianzifang (een art&design plek met veel smalle straatjes en restaurantjes) met een collega. Daar hebben we wat gegeten samen en heeft ze me rondgeleid. Ook hebben we verschillende traditionele Chinese soorten thee geproefd. Ik vond het erg leuk daar, omdat er veel buitenlanders op af kwamen ook.

In deze week had ik 2 presentaties te doen voor 2 vakken. Gelukkig waren deze goed verlopen en ben ik er weer vanaf!

Ook heb ik deze week mijn ticket naar Beijing geboekt voor 31 mei tot 4 juni. Ik had er veel zin in! Ik was ook van plan om meteen Hensley en zijn vrouw te bezoeken in Tianjin.

Dit weekend heb ik veel gewerkt aan mijn stage rapport en de eindpresentatie voor het bedrijf. Druk weekend dus. Daarnaast wilde ik graag mijn verslagen en presentaties af krijgen voordat ik naar Beijing zou gaan.

Op naar de volgende blog over Beijing!


Liefs,

Da

  • 06 Juni 2012 - 09:33

    Cheryl G.:

    Thanks weer voor de update. Ik hoop dat je Ling, Kahshiang, Shelly, Amy de groeten hebt gedaan van mij?
    Groetjes,

  • 06 Juni 2012 - 14:42

    Sharon:

    Oehh mooie foto hoor. Was de thee nog lekker? Niet zoals Nederland, hebben ze daar echt verschillende soorten prijs categorieën voor Thee, maar ook echt super lekker en verschillende thee potjes voor elk thee soort :p Mis je Nls eten?

  • 09 Juni 2012 - 08:34

    Johan Kruik:

    hoi da nou dat was weer eff mooi waar je ben geweest ik hoop dat je een goede terug reis heb en met mijn moeder is het slechter maar is wel thuis ik hoop je gauw tezien oke
    gr johan en chantal

  • 11 Juni 2012 - 13:47

    Steven:

    Veilige reis naar Beijing en geniet er nog even van zolang het kan! gr Steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis naar Shanghai

Hi hi (^_^),

Begin februari zal ik vertrekken naar Shanghai om 5 maanden te gaan studeren op de meest prestigieuze universiteit van Shanghai genaamd Fudan. Ik zal verblijven in de Tohee International Student Village samen met mijn klasgenoot Caspar. Wij hebben een erg leuk en interessant studieprogramma ontvangen en gaan erg veel doen en zien. Daarnaast zal ik ook 1 dag in de week stage lopen bij een Chinees of Internationaal bedrijf. Spannend!

Na afloop van mijn studie zal ik gaan reizen in China. Ik weet nog niet wat de planning gaat worden, maar het lijkt mij de moeite waard om ook Tianjin en Beijing te bezoeken. Vooral de Chinese Muur is niet te missen!

Ik heb onlangs op 28 februari een afscheidsfeest gegeven waar iedereen wat moois in mijn plakboek heeft geschreven. Dit zal ik koesteren en meenemen tijdens mijn reis. Ik zal iedereen heel erg missen en het afscheid is nooit makkelijk, maar wat zal ik een levenservaring rijker zijn zodra dit allemaal voorbij vliegt.

Ik hoop dat jullie veel van mijn blogs zullen volgen en natuurlijk berichtjes achterlaten! Dat lijkt mij leuk en om de communicatie goed in tact te houden is altijd belangrijk.

Hiernaast heb ik ook een eigen website: www.follow-alida.com. Alleen heb ik na veel uitleg nog steeds niet onthouden hoe ik alles zo mooi kan maken en hoe alles werkt. Vandaar dat ik voor alle zekerheid ook een dagboek bij houd op waarbenjij.nu zoals vele reizigers!

Wens mij veel geluk en ik zal jullie gauw weer zien! Ik zal zoveel mogelijk reisverhalen en foto's plaatsen als ik kan en daarbij lijkt het mij erg leuk als er op wordt gereageerd!

Keep in touch!

Liefs,

Alida

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Beijing :)

05 Juni 2012

Next update!

10 Mei 2012

Long time no seeee!

20 Maart 2012

Op stage!

13 Maart 2012

Ben er weer!!
Alida

Actief sinds 03 Feb. 2012
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 32974

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis naar Shanghai

Landen bezocht: