American housparty & fake market! - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu American housparty & fake market! - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu

American housparty & fake market!

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

13 Februari 2012 | China, Shanghai

Daar ben ik weer!

Een dag niet geblogd dus ik heb wat in te halen haha.

Zaterdag zijn Caspar en ik naar de Wanda plaza gegaan hier in de buurt om wat comfortabelere schoenen te vinden voor onszelf. Deze shopping malls zijn zo verschrikkelijk groot en duur!! Uiteindelijk heeft Caspar leuke Allstars schoenen gekocht voor nog geen 40 euro, maar ik kon niks leuks en goedkoops vinden. Zelfs neppe uggs daar waren omgerekend bijna 200 euro!! Ik schrok ervan. Dan maar wachten tot zondag dacht ik maar.

Dezelfde avond waren wij uitgenodigd door Maricielo om de verjaardag van haar kamergenoot Yuyue te vieren. Ik heb hun leren kennen hier bij de receptie en nogmaals gezien in de Wal-Mart. Het was er zo druk en wij gingen een Amerikaans drankspel doen met z'n allen. Dat was zo gezellig en wij hebben zo gelachen! Wat bleek dus... Maricielo (afkomstig van Peru en woonachtig in Miami) praat gewoon vloeiend Mandarijns! Dat was zo leuk om te zien dat ze dat kon. Het heeft mij gemotiveerd om ook meer te durven te praten in het openbaar met de lokale Chinezen en om straks ontzettend mijn best te doen tijdens de lessen.

De volgende dag stonden Caspar en ik wat eerder op om naar Fudan te gaan voor de admission. Bleek dus dat wij helemaal niet vandaag hoefde te komen, omdat het vandaag de inschrijving was voor een taalprogramma. Wij doen namelijk een heel ander programma. Daar heb je dus weer een voorbeeld van 'goede communicatie met de Chinezen hier'. Het is om moe van te worden, want die vrouw wist ook niet wanneer, waar en hoe wij onze inschrijving moesten doen. Dan maar een email sturen naar onze contactpersoon.

Na Fudan zijn Caspar en ik meteen door gegaan naar de metro, want wij hadden afgesproken om met Shelly en Bibi naar de fake market te gaan. De Bund laten we even voor een andere keer, want er is zoveeeel te zien. Nou je kunt je voorstellen hoe groot Shanghai is, want we waren echt bijna anderhalf uur onderweg met zoeken en alles erbij! Het was slopend!! Uiteindelijk kwamen wij aan bij het gebouw waarin de fake market was. Ik zag daar een paar neppe uggs waar het verschil van ver niet op te merken is. Wanneer je er goed naar kijkt.. ruikt het naar plastic en is de binnenkant van ander materiaal. Dat geeft niet want ik heb kunnen afdingen van 280 yuan naar 150 yuan! :p Omgerekend is dat niet eens 20 euro. Ja erg leuk is dat afdingen wel :p. Vervolgens zag ik een leuk iPhone hoesje die hij verkocht voor 80 yuan. Ik dacht nou.. laat ik maar in het Chinees beginnen met praten zodat hij weet dat ik wat Chinees kan verstaan en hij mij niet voor de gek kan houden. Ik zei: ''Zhe ge duoshao qian?'' (hoe duur is dit?). Hij antwoordde ook verbazingwekkend terug in het Chinees en zei dat deze 80 yuan kostte. Ik deed net alsof ik schrok en zei in het Engels: "Oh downstairs it was 50 yuan!" En hij reageerde meteen dat hij er dan 45 yuan voor vroeg. Ik zei dat mijn maximum 30 yuan was en hij werd een beetje boos. Hij vond het te weinig en zei boos dat ik het maar beneden dan moest kopen. Ik zei rustig dat het niks uit maakte en dat ik het wel beneden ging kopen. Ik liep heel rustig weg waarbij ik ondertussen ook naar zijn andere producten keek. Na wat gemopper zei hij dat 40 yuan een goede prijs was en heb ik het zeker meegenomen hahaha. Ik heb de helft kunnen afdingen. Wat een heerlijk gevoel is dat :p.

Na de fake market zijn we wat gaan eten bij Blue Frog en naar Xujiahui gegaan voor de market met elektronica. Daar was het echt groot en mooi! We gaan zeker terug!

Eenmaal onderweg naar huis hadden Caspar en ik de verkeerde bus gepakt en moesten we weer helemaal terug om de juiste bus te pakken. We waren gesloopt!

Thuis had ik nog lang geskyped met iedereen thuis. Leuk om te zien dat mijn vader en Eder bij mijn moeder thuis wat zijn gaan eten. Dat vindt Angely ook prachtig natuurlijk, want Eder is haar vriendje hoor ik dus. Nou goed dan.. ze mag hem voor 6 maanden lenen tot ik terug kom. Wat een stel is dat ook hoor. Ze zijn echt gek op elkaar.

Ik ga maar in mijn voorverwarmde bed liggen en mijn boek lezen. Dan wachten tot ik Eder vanavond weer spreek. Morgen wordt voor mij een rustige dag en ga ik een beetje schoonmaken. Ik kan niet wachten totdat het woensdag is, want dan gaan wij als het goed is weer naar Brown Sugar! Dat is zo een gezellige tent! Goede entertainment en leuke mensen. Best wel van het chique en ook best prijzig. We will see!

Liefs,

Da

  • 12 Februari 2012 - 16:41

    Anouk:

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Nu ik dit zo lees over fake market en afdingen moet ik denken aan de tijd in New York met school, handbag, handbag :p hahaha.... X

  • 12 Februari 2012 - 17:58

    Dick:

    heel leuk da al die andere dingen he.Zie ook dat je een kennissen clupje hebt en dat jullie veel samen doen ,Nog even en dan begint het leren dus tot die tijd geniet er van gr

  • 13 Februari 2012 - 09:35

    Aracely:

    Ik ben echt blij te lezen dat je het echt naar je zin hebt daar!! Zei het je toch ... het wordt zo'n leuk avontuur :).. kan elke keer ook niet wachten tot ik een nieuw mailtje krijg met jou verhalen!

    Love you!!

  • 13 Februari 2012 - 17:40

    Jatsing:

    Afdingen als een pro!!! hahaha nice

  • 14 Februari 2012 - 11:10

    Papa:

    beste lieve da.het is uit met de pret hier in holland wat schaatsen aangaat ,en de sneeuw is gelukkig meegevallen .dus we kunnen fatsoenlijk op de fiets weg .vanochtend effe naar de dijk geweest moest bij de tandarts zijn ,had een gaatje ,maar toen ik hem zei het komt over een half jaar wel toen kreeg ik gelijk een v.i.p.behandeling voor een zacht zeeprijzie van 122 euro ,die gaat ik vanmiddag gelijk bij de d.s.w. wagen bezorgen .geloof dat me eigen bijdrage 20 eurowas.jullie vermaken je prima zo te vernemen .alles is nieuw grote supermarkten etc. merk je eigelijk nog wat van het communisme van vroeger van de tijd met mao.da tot de volgende keer .veel liefs en de groeten van je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis naar Shanghai

Hi hi (^_^),

Begin februari zal ik vertrekken naar Shanghai om 5 maanden te gaan studeren op de meest prestigieuze universiteit van Shanghai genaamd Fudan. Ik zal verblijven in de Tohee International Student Village samen met mijn klasgenoot Caspar. Wij hebben een erg leuk en interessant studieprogramma ontvangen en gaan erg veel doen en zien. Daarnaast zal ik ook 1 dag in de week stage lopen bij een Chinees of Internationaal bedrijf. Spannend!

Na afloop van mijn studie zal ik gaan reizen in China. Ik weet nog niet wat de planning gaat worden, maar het lijkt mij de moeite waard om ook Tianjin en Beijing te bezoeken. Vooral de Chinese Muur is niet te missen!

Ik heb onlangs op 28 februari een afscheidsfeest gegeven waar iedereen wat moois in mijn plakboek heeft geschreven. Dit zal ik koesteren en meenemen tijdens mijn reis. Ik zal iedereen heel erg missen en het afscheid is nooit makkelijk, maar wat zal ik een levenservaring rijker zijn zodra dit allemaal voorbij vliegt.

Ik hoop dat jullie veel van mijn blogs zullen volgen en natuurlijk berichtjes achterlaten! Dat lijkt mij leuk en om de communicatie goed in tact te houden is altijd belangrijk.

Hiernaast heb ik ook een eigen website: www.follow-alida.com. Alleen heb ik na veel uitleg nog steeds niet onthouden hoe ik alles zo mooi kan maken en hoe alles werkt. Vandaar dat ik voor alle zekerheid ook een dagboek bij houd op waarbenjij.nu zoals vele reizigers!

Wens mij veel geluk en ik zal jullie gauw weer zien! Ik zal zoveel mogelijk reisverhalen en foto's plaatsen als ik kan en daarbij lijkt het mij erg leuk als er op wordt gereageerd!

Keep in touch!

Liefs,

Alida

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Beijing :)

05 Juni 2012

Next update!

10 Mei 2012

Long time no seeee!

20 Maart 2012

Op stage!

13 Maart 2012

Ben er weer!!
Alida

Actief sinds 03 Feb. 2012
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 33014

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis naar Shanghai

Landen bezocht: