Valentijnsdag & leuke uitjes - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu Valentijnsdag & leuke uitjes - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag & leuke uitjes

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

17 Februari 2012 | China, Shanghai

Hi allemaal!

Het is alweer 4 dagen geleden dat ik niks heb geblogd.. dus het wordt weer eens tijd. Moet eerlijk toegeven dat ik sinds zondag een beetje heimwee begon te krijgen tot nu toe en dat ik af en toe in de avonden het lastig heb. Ik denk veel aan thuis en mis zoveel dingen. Toch probeer ik door te zetten en de leuke dingen eruit te halen nu ik hier toch ben. Gelukkig begint school straks en heb ik het druk. Dan zal ik er misschien minder bij stil staan.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en dat het weer in Nederland nog een beetje uit te houden is.

Ondertussen is er alweer aardig veel gebeurd. Om te beginnen was ik dinsdag op Valentijnsdag met Caspar, Shelly en Bibi naar de Ikea geweest. Wat was dat leuk om te zien hoe Ikea zich heeft aangepast aan de Chinezen hier. Andere producten en dat is te merken.. want wij kunnen hier nergens theedoeken krijgen!!! Dat is zo vervelend, want het is iets waar je niet aan denkt.. maar je hebt het toch elke dag nodig. Bij de Ikea hebben wij met z'n vieren heerlijk genoten van een hotdog en een ijsje! Wat was dat toch lekker haha.

Het was op Valentijnsdag erg druk in Shanghai overal. Het is hier nog commercieler dan in Nederland. Overal staan kraampjes met mooie glitter rozen en beertjes heel mooi verpakt. Ook zag je de hele dag stelletjes lopen. Heel bizar! Ook mijn lieve mannetje heeft voor mij de Valentijns moeite gedaan op afstand. Hij heeft een roos gekocht en een mooi gedichtje voor mij gemaakt! Ik was heel erg blij ermee. Diezelfde avond hebben we ook spaghetti gekookt bij Bibi en Shelly thuis. Dat was erg lekker.

De volgende dag zijn we naar de East Nanjing Road geweest. Dat is een shopping straat van kilometers lang! Daar hebben we leuke dingen gezien, maar nog steeds blijft alles hier ontzettend duur. Ik ging dus naar de Zara en zag een paar leuke schoenen. Toen ik naar het prijskaartje keek zag ik dat het omgerekend 80 euro was. Grappig genoeg kon ik door de sticker heen de Nederlandse prijs zien staan.. die was gewoon 60 euro! Het is hier in China gewoon 20 euro duurder! Ik ben wel teleurgesteld, want ik had nooit gedacht dat het hier zo duur zou zijn. Ik koop helemaal niks hier.. alleen eten en af en toe leuke hebbedingetjes. Ik heb een erg leuk cadeautje voor Beti (mijn schoonzus). Ze zal het leuk vinden! En daarnaast ook een aantal hebbedingetjes voor mijn vriendinnen.

Gisteren zijn wij met zijn allen naar de shopping mall van Zhongshan Park geweest. Dat is ontzettend groot en wij hebben nog steeds niet alles gezien! Het heeft wel 9 verdiepingen en aan 2 zijden van de shopping mall roltrappen. De taarten hier zijn zo mooi gemaakt! Daar kunnen we in Nederland nog wat van opsteken. En af en toe lig je in een deuk om de vertalingen van Chinees naar Engels die de Chinezen in hun reclame gebruiken. Zie de foto met de aardbeien: Buy 1 get 1. Hahahah dat is logisch. Ze bedoelen natuurlijk dat je er een gratis bij krijgt. Ja, zo gaat dat met meerdere dingen hier. In de avond zijn Shelly en ik naar de kapper gegaan om onze haren te wassen. Ohhhhhh wat was dat heeeerlijk. Ze waren meer dan 30 minuten bezig met haren wassen en masseren op de hoofd en in de nek en schouders. WAT HEB IK GENOTEN ;p ! Ze wassen hier echt apart. Je gaat gewoon in een stoel zitten. Ze smeren wat shampoo op je droge haren en pakken er een knijpfles bij waar water in zit en zo maken ze er sop van op je hoofd. Dan verdelen ze het over het hele hoofd en trekken ze de sop er geleidelijk vanaf. Ze herhalen het nogmaals en dan ga je naar de wasruimte waar je helemaal plat ligt en je nog verder wordt gemasseerd met conditioner in je haar. Uiteindelijk krijg je een hele hete handdoek onder je nek en gaan ze je hoofd nog verder masseren. Ik sliep zowat! Nadat ze klaar was ging ik weer naar beneden en gingen ze mijn oren schoonmaken hahahah so awkward, maar ze doen het hier alsof het de dood normaalste zaak is. Vervolgens komt er een kapper met zijn koffer naar beneden en gaat je haren fohnen. Ja dat fohnen bij mij werkt niet zo.. als je niet snel werkt. Ik lijk dan net een poedel. Hij wist zich ook geen raad ermee en greep meteen naar een stijltang. Liever deed ik dat niet, maar we kwamen in tijdnood. We hadden afgesproken om uit te gaan naar Brown Sugar. Dat was een fantastische avond. Ik heb het zo erg naar mijn zin daar! Leuke jazz muziek en gratis champagne voor de ladies.

Vanmorgen werd ik nogal laat wakker, omdat ik gisternacht om 3 uur thuis kwam en half 4 in bed lag. Nadat ik wakker was ben ik de was gaan doen en heb ik de vloer weer schoongemaakt. Was weer nodig. Daarna zijn we weer richting East Nanjing Road gegaan, want Bibi en Shelly gingen een I love Shanghai sweater kopen. Eenmaal daarna gingen we weer terug naar Zhongshan Park shopping mall om wat te eten. Toen het al wat donkerder begon te worden zijn we richting huis gegaan en nu zit ik hier om half 1 's nachts nog mijn blog te schrijven haha. Ik ga zo mijn boek lezen en slapen. Morgen wordt het schijnbaar een mooiere dag dan vandaag en goed genoeg om eindelijk naar de Bund te gaan! Even de toerist daar uithangen haha. Ach dat deed ik sowieso al wel. Toch praat ik zoveel mogelijk in het Chinees tegen de mensen en ze verstaan mij goed. Ik begin ook een beetje bot te worden als sommige Chinezen hier :p ben al goed geacclimatiseerd. Afdingen is ook iets leuks hier haha. Mis alleen mijn omgeving af en toe. Komt goed. Gelukkig kan ik elke dag Skypen. Dat scheelt al heel erg.

Morgen zal ik nog een blog plaatsen en foto's van mijn ervaring op de Bund! Spannend.. :)

Veeeel liefs,

Da



  • 17 Februari 2012 - 08:20

    Juf Cheryl:

    Hi Alida! Leuk weer om je observaties te lezen. De heimwee wordt inderdaad vast minder wanneer je het straks lekker druk krijgt. Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis naar Shanghai

Hi hi (^_^),

Begin februari zal ik vertrekken naar Shanghai om 5 maanden te gaan studeren op de meest prestigieuze universiteit van Shanghai genaamd Fudan. Ik zal verblijven in de Tohee International Student Village samen met mijn klasgenoot Caspar. Wij hebben een erg leuk en interessant studieprogramma ontvangen en gaan erg veel doen en zien. Daarnaast zal ik ook 1 dag in de week stage lopen bij een Chinees of Internationaal bedrijf. Spannend!

Na afloop van mijn studie zal ik gaan reizen in China. Ik weet nog niet wat de planning gaat worden, maar het lijkt mij de moeite waard om ook Tianjin en Beijing te bezoeken. Vooral de Chinese Muur is niet te missen!

Ik heb onlangs op 28 februari een afscheidsfeest gegeven waar iedereen wat moois in mijn plakboek heeft geschreven. Dit zal ik koesteren en meenemen tijdens mijn reis. Ik zal iedereen heel erg missen en het afscheid is nooit makkelijk, maar wat zal ik een levenservaring rijker zijn zodra dit allemaal voorbij vliegt.

Ik hoop dat jullie veel van mijn blogs zullen volgen en natuurlijk berichtjes achterlaten! Dat lijkt mij leuk en om de communicatie goed in tact te houden is altijd belangrijk.

Hiernaast heb ik ook een eigen website: www.follow-alida.com. Alleen heb ik na veel uitleg nog steeds niet onthouden hoe ik alles zo mooi kan maken en hoe alles werkt. Vandaar dat ik voor alle zekerheid ook een dagboek bij houd op waarbenjij.nu zoals vele reizigers!

Wens mij veel geluk en ik zal jullie gauw weer zien! Ik zal zoveel mogelijk reisverhalen en foto's plaatsen als ik kan en daarbij lijkt het mij erg leuk als er op wordt gereageerd!

Keep in touch!

Liefs,

Alida

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Beijing :)

05 Juni 2012

Next update!

10 Mei 2012

Long time no seeee!

20 Maart 2012

Op stage!

13 Maart 2012

Ben er weer!!
Alida

Actief sinds 03 Feb. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 33012

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis naar Shanghai

Landen bezocht: