Afgelopen week! - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu Afgelopen week! - Reisverslag uit Shanghai, China van Alida Ven - WaarBenJij.nu

Afgelopen week!

Door: Alida

Blijf op de hoogte en volg Alida

25 Februari 2012 | China, Shanghai

Ni hao!

Het is al dagen geleden dat ik een blog heb geplaatst.. dus ik zal van elke dag kort vertellen wat we gedaan hebben!

Afgelopen zaterdag 18 februari zijn Caspar, Shelly, Bibi en ik naar de Bund gegaan. Eindelijk! Eenmaal aangekomen en elkaar ontmoet op East Nanjing Road zijn we gezamenlijk gelopen naar de Bund (al op afstand te zien). Het was echt super mooi om alles te zien. Ik had het alleen op internet gezien op foto's, maar dit was echt een leuke ervaring.

We zijn met de boot daarna naar de overkant gevaren. Naar het Pudong district (meest dure district om in te wonen) om uiteindelijk het mooie uitzicht te zien op de 94e verdieping van de Financial Tower. De entree was wel prijzig, maar zeker waard! Het kostte 120 yuan om naar de 94e verdieping te gaan en 150 yuan om naar de 100e verdieping te gaan. De 94e verdieping was zo'n 435 meter hoog en de lift ging dan ook 8 meter per seconde. Dat was weer lekker voor mijn oren ;s. Ik kan daar dus echt slecht tegen. Op de 93e verdieping hadden ze allerlei mooie souvenirs van de Financial Tower en daar heb ik natuurlijk een van mee genomen.

De toiletten waren daar zo speciaal! Ik had nog nooit zulke moderne, schone toiletten meegemaakt! De toiletbril was verwarmd en er was een automatische bidet erin die warm water spuit om je te wassen. Heeel erg grappig allemaal. Daarna zijn we richting de begane grond gegaan en hebben wij een oogmassage gekregen. Jaa, een oogmassage! :o Dat was echt heel apart. Je krijgt een soort van grote bril om je ogen heen en die masseren een gedeelte van je gezicht en rondom je ogen.

Na zo'n toeristische dag waren wij natuurlijk erg hongerig! We hebben daarna sushi gegeten bij Sushi Express in Xujiahui. Erg lekker, maar jammer dat er weinig variatie was van de sushi. Het had beter gekund, maar de mango jelly was heeeerlijk!

Erg leuke dag hadden wij gehad, maar wel erg vermoeiend. Mijn voeten deden zeer van het lopen. Gelukkig heb ik lekker geslapen en de dag erna vrij genomen.

19 februari zondag:

Op zondag had iedereen lekker een dag vrij genomen om uit te slapen en alles op gemakje te doen. Heeeeel beschamend, maar Caspar en ik hadden echt weer trek in een Nederlandse prak haha. We hadden dus wat aardappelpuree gemaakt van de Walmart met wat doperwten en wortelen. Ook een stukje vlees kon niet missen! Dat was echt weer lekker na een tijdje haha.

Na het eten is Caspar weggegaan om wat te gaan drinken met zijn vriend Kakeung in de stad. Ik had daarom de meiden Bibi en Shelly uitgenodigd om bij mij te komen logeren. We gingen die avond nog wat drinken bij een studentencafe Helen's. Het is daar erg goedkoop en gezellig!

20 februari maandag:

Nog steeds geen school :( dusss dan maar lekker lang uitslapen en heerlijk ontbijten met een eitje erbij. Wat hebben we het toch goed samen :p.

Na het ontbijt zijn we met z'n allen naar de Walmart gegaan om te kijken en naar de Wanda Plaza om Bibi en Shelly wat rond te laten kijken. 'S avonds zijn we met iedereen en Kashiang koreaanse BBQ gaan eten. Dat was echt heel lekker! We hadden daarnaast ook gerechten zoals pittige rijstcake, aardappelpannenkoek en pittige soep. We waren met z'n 5en ongeveer 6 a 7 euro kwijt per persoon inclusief drinken. Dat is niet veel.

21 februari dinsdag:

Op de dinsdag besloten Shelly, Bibi en ik naar de Qipu Lu fake market te gaan. Het was daar erg druk en alle verkopers willen je bij hun kraampje zo naar binnen trekken. Het is daar een gekkenhuis. Van bovenaan de roltrap schreeuwen ze al naar beneden dat je naar boven moet komen. Die Chinezen zijn gek af en toe. Er zijn veel goedkope dingen te kopen, maar ook neppe namaak kleren. De namen zijn dan vaak helemaal fout gedrukt en dat is om te lachen.

Na de fake market zijn we door gegaan naar Xintiandi om een eetplek te vinden, maar het is daar zo chique dat alles wel wat prijziger zou moeten zijn daar. Dus zijn we weer verder gereisd naar People's Square. Daar was ook vrij weinig te vinden. Pff met een erg hongerige maag zijn we weer op de East Nanjing Road uit gekomen en hebben we weer gegeten bij de Pizza Hut. Na een toetje te hebben gehad bij Dairy Queen en een volle maag zijn we verder gelopen naar de Bund om het in de avond te kunnen bezichtigen met die mooie verlichtingen. Dat was erg mooi!

22 februari woensdag:

Vandaag zijn we weer naar het Zhongshan Park geweest om de shopping mall in te gaan. Bibi had een leuke jas gezien en die moesten we natuurlijk wel even passen. Na even daar gelopen te hebben besloten we naar Shelly en Bibi's huis te gaan om daar thuis te koken. We hadden lekker rijst gegeten met pittige kai lan en andere wokgroenten en vlees. Shelly had erg lekker gekookt! Ik had ook wat boodschappen gedaan bij de Carrefour en op de markt om thuis ook wat te kunnen koken. Dat is veel makkelijker en lekker vers. Diezelfde avond vroeg een Nederlandse Chinees :p ons om wat te gaan drinken in Helen's (studentencafe). Dus we besloten weer een grote logeerpartij te houden en naar Helen's te gaan waar het erg druk was, maar erg gezellig.

Dit was even snel het overzicht van de afgelopen week. School is nu inmiddels al begonnen en ook daar zal ik een blog over plaatsen nadat ik morgen (zaterdag 25 feb) de city tour en het bezoek aan de Yuyuen Garden heb gedaan. Het is misschien leuker om alles in 1 keer te laten zien en te vertellen.

Ik merk wel dat ik steeds minder tijd heb om een blog te schrijven dagelijks.. dus doe ik het nu om de zoveel dagen. Ik had nu ook zeker wat in te halen, maar elke dag was ik wel in de weer om iets te doen of te bekijken.

Tot de volgende blog morgen!

Ciaoo xx

  • 05 Maart 2012 - 09:32

    Juf Cheryl:

    Hallo Alida,
    Leuk blog! Die foto's erbij geven trouwens ook een goed beeld. Word wel een beetje jaloers wanneer ik je daar op de Bund zie staan ;).
    Denk je ook nog een je gewone SLC-verslagen? Om de twee weken moet je er een sturen (of via je blog mag ook natuurlijk, kijk maar hoe jij het wilt). Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis naar Shanghai

Hi hi (^_^),

Begin februari zal ik vertrekken naar Shanghai om 5 maanden te gaan studeren op de meest prestigieuze universiteit van Shanghai genaamd Fudan. Ik zal verblijven in de Tohee International Student Village samen met mijn klasgenoot Caspar. Wij hebben een erg leuk en interessant studieprogramma ontvangen en gaan erg veel doen en zien. Daarnaast zal ik ook 1 dag in de week stage lopen bij een Chinees of Internationaal bedrijf. Spannend!

Na afloop van mijn studie zal ik gaan reizen in China. Ik weet nog niet wat de planning gaat worden, maar het lijkt mij de moeite waard om ook Tianjin en Beijing te bezoeken. Vooral de Chinese Muur is niet te missen!

Ik heb onlangs op 28 februari een afscheidsfeest gegeven waar iedereen wat moois in mijn plakboek heeft geschreven. Dit zal ik koesteren en meenemen tijdens mijn reis. Ik zal iedereen heel erg missen en het afscheid is nooit makkelijk, maar wat zal ik een levenservaring rijker zijn zodra dit allemaal voorbij vliegt.

Ik hoop dat jullie veel van mijn blogs zullen volgen en natuurlijk berichtjes achterlaten! Dat lijkt mij leuk en om de communicatie goed in tact te houden is altijd belangrijk.

Hiernaast heb ik ook een eigen website: www.follow-alida.com. Alleen heb ik na veel uitleg nog steeds niet onthouden hoe ik alles zo mooi kan maken en hoe alles werkt. Vandaar dat ik voor alle zekerheid ook een dagboek bij houd op waarbenjij.nu zoals vele reizigers!

Wens mij veel geluk en ik zal jullie gauw weer zien! Ik zal zoveel mogelijk reisverhalen en foto's plaatsen als ik kan en daarbij lijkt het mij erg leuk als er op wordt gereageerd!

Keep in touch!

Liefs,

Alida

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2012

Beijing :)

05 Juni 2012

Next update!

10 Mei 2012

Long time no seeee!

20 Maart 2012

Op stage!

13 Maart 2012

Ben er weer!!
Alida

Actief sinds 03 Feb. 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 33010

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 25 Juni 2012

Mijn eerste reis naar Shanghai

Landen bezocht: